söndag 9 maj 2010

Tjejmiddag och ingen veckomatsedel


För kommande vecka har jag struntat att göra veckomatsedel. Jag är gräsänka eftersom man och barn är i Skåne hos svärmor, och planerar att äta lunch och middag ute med vänner och kollegor. Apropå kollegor, för ett par veckor sedan bjöd min kollega I på en superhärlig tjejmiddag hos sig på Söder. Vi åt en enkel mer urgod middag med ugnsstekt lax, romsås och sallad till. Såsen var så god att jag hade lust att ta byttan och äta med sked direkt ur den. Såsen bestod av crème fraîche, stenbitsrom, finhackad dill, rödlök och ägg, lite citron, salt och peppar. Så fräscht, så gott!

Middagen avslutades med Is superba kladdkaka. Sen rullade jag hem ...

Bilderna är uppenbarligen inte de bästa då de togs med min Iphone men ni som var med vet hur fint det var. :-)

3 kommentarer:

  1. Så trevligt med mat med goda vänner. Det ser jättegott ut. Skönt att få lite egen tid och äta ute. Det gör gott för själen. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Detta såg underbart ut:D


    Tänkte passa på att tipsa om en NY tävling på min blogg. 2st vinnare av pris värda 1200kr Plus att alla deltagande får en "gåva" Så skynda in och se hur du kan delta!

    http://maddesmumms.blogg.se/2010/may/utkast-maj-4-2010.html

    SvaraRadera
  3. Yasemin, alltid lika roligt att se dig här. ha det bra du med!

    SvaraRadera