måndag 8 november 2010

Gäsp! Somnade jag, eller!?!


Jag vet inte vad som hända men det verkar som om jag drabbats av extrem hösttrötthet sedan början av förra veckan. Förutom att jag försöker sova så mycket som möjligt har jag bunkrat upp med mycket frukt och grönt här hemma, och hoppas att sömn och kost ska få mig på banan igen. Menyn för vecka 45 innehåller därför kyckling, fisk och mycket grönsaker. På torsdag blir det pannkakor vilket inte är så nyttigt, men min man är själv med barnen så han fick välja vad de skulle äta.

Måndag: Kyckling wok med bambuskott
Tisdag: Lax med vitlöksdoftande örtsås
Onsdag: Fiskgryta med grön curry och kokos
Torsdag: Pannkakor
Fredag: Långlagad tomatsås

10 kommentarer:

  1. Vi är nog många som känner av denna trötthet! Klokt att anpassa menyn därefter! Om du vill få användning för de där bananerna så mosa ner ett par i pannkakssmeten. Ger god smak! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är också jättetrött och borde sova mer (kanske inte så smart att bak- och matsurfa kl 23 på kvällen, men men...). Jag tror det är mörkret som gör oss så trötta. Det är mörkt när man vaknar och det blir mörkt tidigt på kvällen.
    Din veckomatsedel ser härlig ut. Hoppas den hjälper mot tröttheten.

    SvaraRadera
  3. Frostrosor, tack för tipset!

    Erika, jag hoppas också att det hjälper.

    SvaraRadera
  4. Om du får några bra uppiggande tips, så får du dela med dig ;) Kämpar som bara denn för att hålla mig vaken om kvällarna och inte somna innan Elsatrollet...

    Vilken härlig bild! Den är ju lite uppiggande faktiskt =)

    SvaraRadera
  5. Så jobbigt att känna sej trött hela tiden. Förra hösten hade vi det så båda två, provade Chisan från hälsokosten men märkte väl ingen större skillnad. Det enda vi tyckte hjälpte var just sömn.
    Hoppas det snart blir bättre för dej.

    SvaraRadera
  6. När du har vaknat kan du hämta en award i vårt kök.Den kanske piggar upp dig lite.

    SvaraRadera
  7. jag är så galet trött på morgonen nu för tiden - kan ju klart bero på att det är mörkare än mörkast när man vaknar vid den här tiden på året. morr.

    SvaraRadera
  8. Och hos mig har du en liten utmaning att hämta! :-)

    SvaraRadera
  9. Nu är jag tillbaka i bloggvärlden!! Och ska försöka få till alla de där emailen som jag tänkt skriva den senaste tiden, bla till dig.
    Stor kram och hoppas att det är en fin hösthelg för er 4.

    SvaraRadera
  10. Therése, ja visst känns det som om man får en vitamininjektion bara genom att titta på den :-)

    Håkan och Anki, är frtfarande trött som ett ägg men där awarden lär pigga upp! :-D

    Charlotta, jupp, så måste det vara.

    Frostrosor, vad kul! Utmaningar är helt klart min kopp te.

    Petra, välkommen tillbaka! Kram

    SvaraRadera