söndag 22 november 2009

Meny vecka 48

Måndag: Kycklingcouscous sweet chili
Tisdag: Parmesanpanerade fiskrullader med citronpasta
Onsdag: Quorn stroganoff
Torsdag: Makaronipudding
Fredag: Laxgryta med röd curry och kokos

Det börjar närma sig advent och jag har en hel del som jag tänkt förbereda in för advent och även jul redan denna vecka. Därför har jag valt recept som är både enkla och snabba till veckans matsedel. Jag har som princip att vi ska ha minst en vegetarisk middag i veckan. Inspirationen lös med sin frånvaro så det fick bli en stroganoff med korven/biffen ersatt av quorn. Jag har aldrig gjort det tidigare men det blir säkert gott. Till stroganoff vill jag helst ha ris men en annan av mina principer är att bara äta ris en gång i veckan, så det fick bli bulgur istället eftersom jag vill ha ris till laxgrytan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar