söndag 24 januari 2010

Meny vecka 4

Då var jag tillbaka i vardagen, hemkommen från solen och värmen. Lite trött efter resan som jag är blir det en hel del repriser i veckans matsedel. Jag startar veckan med två veggo-middagar, den ena - Grönsaker med cashewnötter - gjorde jag för bara två veckor sedan men jag tyckte den var väldigt fräsch och god och är redan sugen på den igen. Sen blir det ugnskokt lax med vitlöksdoftande örtsås som också är en repris liksom kinesisk kycklinggryta. Till laxens örtsåsen kommer jag dock använda andra örter än förra gången eftersom jag har kvar oregano och timjan från dagens enklare söndagsmiddag (italienska köttbullar i tomatsås). På fredag tänkte jag inleda helgen med fiskburgare. Har inte bestämt hur jag ska göra än men troligen blir det samma tillvägagångssätt som då jag gjorde laxburgare. Jag funderar på att baka portionsbröd att ha till istället för potatisklyftor men kanske får coleslawn hänga med även denna gång.

Måndag: Tortellini med krämig champinjonsås
Tisdag: Grönsaker med cashewnötter
Onsdag: Ugnskokt lax med vitlöksdoftande örtsås
Torsdag: Kinesisk kycklinggryta
Fredag: Fiskburgare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar