söndag 29 november 2009

Meny vecka 49

Jag har varit dålig på att skriva inlägg senare delen av den här veckan. Förmodligen beror det på att jag har känt mig ruskigt trött p g a att min yngsta har väckt mig mer än vanligt på nätterna. kankse är det också en omedveten uppladning inför min julkalender. Här kommer i alla fall nästa veckas meny. På måndag kommer jag laga vegetariska kroppkakor inspirerad av bloggen Smakligt och gott. Jag har inte bestämt om jag kommer följa Peters recept eller om det blir en annan fyllning, funderar på att göra en pestoliknande fyllning och tomatsås till. Då blir det kroppkakor på gnocchi-vis.

Måndag: Vegetariska kroppkakor
Tisdag: Ugnskokt lax med vitlöksdoftande örtsås
Onsdag: Kycklingfiléer med bacon
Torsdag: Busenkel fisksoppa
Fredag: Salsiccia-köttbullar i tomatsås

2 kommentarer:

  1. Måste säga tack för alla dina fiskrecept! Vi har varit dåliga på att äta fisk, men nu blir det ändring på det! Lättare än så här kan det inte bli :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Det är kommentarer som din som ökar min motivation att blogga och som ger mig känslan av att det gör skillnad. Tack för det!
    Vilka fina barnkläder du syr. Kikade lite på din blogg. Jättefint!

    SvaraRadera