söndag 15 november 2009

Meny vecka 47

måndag: Fisk med frasigt täcke
tisdag: Marockansk kyckling med diamantris
onsdag: Kokt torsk med ägg i skirat smör
torsdag: Pasta med tomatpesto
fredag: Laxwallenbergare

Efter helgens magsjuka känner jag för mycket fisk och lite kött. Måndagens recept är gammalt beprövat som min man ofta lagar. Kokt torsk (på onsdag) är heller ingen nyhet men jag ska prova rimma den innan kokning. Ev provar jag rimma den från morgonen. Tisdagens och torsdagens recept har jag inte provat tidigare. Laxwallenbergarna gör jag på samma sätt som jag tidigare gjort wallenbergare på vit fisk.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du hänger på 10-saker-utmainingen, det är definitivt aldrig för sent att komma igång att rensa. 130 saker mindre och både jag och hemmet är i så mycket bättre form. Massa mer kommer! Kram och lycka till - kör hårt!

    SvaraRadera