söndag 14 november 2010

Veckans meny och jag har fått en award!


I onsdags fick jag en award av Håkan och Anki som har den jättefina bloggen Mårtenssons kök. Tack snälla, gulliga, rara ni! Jag känner mig jätteglad över att ni valde min lilla blogg bland en av fem bloggar som ni gillar. Känns extra roligt att få eftersom jag råkar befinna mig i en inspirationssvacka vad gäller skrivandet här på bloggen, och kan behöva all pepp jag kan få.

Reglerna för utmärkelsen är:
1. Tacka den person du fick den av.
2. Kopiera utmärkelsen till din blogg.
3. Dela tre saker som du gillar med dina läsare.
4. Skicka utmärkelsen till fem bloggar som du tycker förtjänar denna utmärkelse.

Det finns så mycket jag gillar och så många jag älskar, så jag tänkte skriva tre saker som jag inte tror framgår av mitt bloggande att jag gillar:
  1. Science fiction-filmer (förutsatt att de är välgjorda såsom t ex Alien-filmerna, Blade runner och Avatar)
  2. Kitchigt julgranspynt (lite nördigt kanske men jag samlar på krimskramset)
  3. Stora, internationella flyplatser (pulsen och mångfalden får mig att känna mig som en världsmedborgare)
Det finns massor av bloggar som förtjänar all tänkbar uppskattning men de fem jag väljer att skicka utmärkelsen till är:
  1. Yasemin som har Yasemins kök
  2. Sofie som har Mumsfilibaba
  3. Emmy som har Remsans bistro
  4. Sara som har Solgården
  5. Tina som har Pickipicki
Och nu veckans meny som blir följande:
Måndag: Älgköttbullar
Tisdag: Lax med spenat och svamp
Onsdag: Panerad fläskkarré med tomatsås (inspiration från Silverkocken)
Torsdag: Busenkla fisksoppan
Fredag: Grönsakswok med nudlar (veckans vego)

En trevlig vecka önskar jag alla! Och alla som läser DN - glöm inte att läsa dagens Nemi! Dagens seriesnutt är perfekt för alla som tycker november är tråkigt.

2 kommentarer:

  1. Grattis till Awarden! Det är din blogg värd.
    Älgköttbullar låter väldigt gott, det var väldigt länge sen jag åt älg.

    SvaraRadera