söndag 18 april 2010

Grillpremiär och meny vecka 16


Idag hade vi äntligen grillpremiär! Det blev grillad fläskkarré som vi marinerade i den bästa marinaden och till detta grillad paprika och ljummen potatissallad med mynta och koriander. Supergott!!

Jag har varit dålig på att lägga upp veckomatsedlar på sistone. Det beror på lite olika saker men framförallt på att jag börjat jobba igen efter min föräldraledighet och att min man nu sköter middagsgörat här hemma. Här kommer i alla fall en för nästa vecka.

Måndag: Vegetarisk wok med svamp och kokos
Tisdag: SMASKENS-Annikas Pasta disparata
Onsdag: Långlagad kyckling
Torsdags: Min mans potatissoppa och pannkakor
Fredag: Busenkla fisksoppan

5 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också grilla. Hög tid att locka fram sommaren, känns det som!

    SvaraRadera
  2. Mums, grillad paprika är så gott! Vi längtar så efter att kunna grilla, hoppas ju hitta ett hus med trädgård...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Petra, jag hoppas också ni hittar ett hus med trädgård, då kommer vi och grillar ... fast vi kommer gärna ändå såklart! :-) Kram!

    Sana, tack!

    SvaraRadera