fredag 18 februari 2011

Efter ett långt uppehåll - tips på fredagsmys


Det blev ett långt, oplanerat uppehåll efter senaste blogginlägget för snart en månad sedan. Min lilla blogg har jag helt bortprioriterat i kampen mot magsjukor, förkylningar och allmän vintertrötthet. Men här kommer ett tips på fredagsmys: Tallegiofyllda dadlar. Det är inte mitt eget påfund utan jag bjöds på det av min kära kusin V för ett par veckor sedan. Skär ett snitt i valfritt antal dadlar, plocka ur kärnan och fyll på och rikligt med Tallegio. Mums!


Tallegio är en italiensk, halvmjuk kitost gjord på komjölk.

14 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka, blev lite oroliga där ett tag när det tystnade här hos dej... Ja, sjukdomarna verkar ha avlöst varandra i hela långa landet, man hör om människor överallt som legat däckade länge. Skönt att ni är på bättringsvägen i alla fall!

    Ha en härlig helg, kram,
    Anki o Håkan

    SvaraRadera
  2. Ja jag har saknat dig, välkommen tillbaka. Men jag förstår helt o hållet också, när det är annat omkring hinner man inte riktigt med.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du är tillbaka, skall bli kul med lite nya blogginlägg från dig

    SvaraRadera
  4. Nämen, vilket fint fat du har lagt mumsbitarna på! ;-)
    Har också saknat dig! Ska maila snarast!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Mårtenssons, Yasemin och Cupcakesfluffan - tack snälla ni för era fina, värmande kommentarer. jag har saknat er med. :-)

    Petra, du minns faten jag fick av dig! Jag älskar det, det är som inget annat fat. Och dig saknar jag alltid. Varför var du tvungen att bli en världsmedborgare ;-)

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka =)Hoppas att ni får hålla er friska nu!!
    Smarrigt fredagsmys, är inne i en ostfas och det där såg riktigt gott ut :)

    SvaraRadera
  7. Tack Charlotta!

    Therése, jag tror också att jag är inne i en ostfas. Tänker mycket på och är ofta sugen på ost nu. :-)

    SvaraRadera
  8. Måste prövas, ser underbart ut:)

    SvaraRadera
  9. tack Christer! Kul att se dig här! :-)

    SvaraRadera
  10. Ja, jag har ju undrat vart du höll hus. Trodde först det var samma scones som tittade tillbaka på mig...
    Det här låter som en perfekt tilltugg på fredagsmyset hos oss.

    SvaraRadera
  11. Hej remsan! ja du, det var kanske inte så konstigt att du trodde att det var samma scones. Fotona är ju nästintill identiska. Lite tråkigt men min blogg funkar också som min egen receptbank så vissa gånger bryr jag mig inte så mycket om presentationen. :-) Jag kanske borde bli bättre där ...

    SvaraRadera
  12. Jag är ingen ostfantast, men kan verkligen bli sugen på ost av sådana här frestande foton...

    SvaraRadera
  13. Jisses så gott det låter!

    SvaraRadera