söndag 14 februari 2010

Meny vecka 7

Jag har nu bara 1,5 månader kvar av min mammaledighet och snart är det min man som ska rådda matlagningen här hemma. Han är väldigt duktig på att laga mat men inte fullt lika entusiastisk som jag så därför måste jag börja fundera på enklare middagar. Jag måste börja tänka färre ingredienser och arbetsmoment och mer ugns- och långlagad mat då tiden arbetar för kocken. Två principer ska alltså vara rådande:
  • liten arbetstidsåtgång
  • få ingredienser (som en förutsättning för föregående punkt)
Följande veckomeny uppfyller inte riktigt de två principerna men jag är i alla fall på rätt väg.

Måndag: Nötpanerad lax
Tisdag: Vegetarisk pizza
Onsdag: Fiskgryta med grön curry och kokos
Torsdag: Långlagat lamm med kapris och fänkål
Fredag: Kycklingrulader med röd pesto och cashewnötter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar