tisdag 3 november 2009

Hög tid att börja lagra julosten


En av mina favoriter på Farmors julbord var hushållsosten som hon lagrade själv. Hushållsost är rätt menlöst tycker jag men hennes självlagrade kunde jag äta ihjäl mig på. Farmor började lagra osten i oktober så jag är lite sent ute för att 2-kilosbiten jag köpte igår ska hinna få rejält med smak men jag tror det blir gott ändå. En gång i veckan fram till Jul kommer jag med stor kärlek vända min lilla ostbebis. (Bilden är hämtad från Ostfrämjandets sida.)

2 kommentarer:

  1. Lagra hur?! Det där vill ju jag oxå göra... Superspännande.

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen till min blogg! Köp en halv eller hel, rund hushållsost och förvara den i kylskåpet i vakuumförpackningen. En gång i veckan under ett par månader (eller längre) vänder du på den. Enkelt eller hur!?! :-)

    SvaraRadera