söndag 29 november 2009

Kycklingfiléer med bacon


Det här rätten blev jag serverad hemma hos mina vänner P&T en helt vanlig vardagskväll som jag spontant tillbringade med dem och deras barn. En mycket god rätt som sköter sig själv.

4 st frysta kycklingfiléer (ska alltså vara frysta och inte tinade)
1-2 paket (kalkon)bacon
ca 2-2,5 dl créme fraiche eller matlagningsgrädde (P&T gjorde med cf men jag kommer välja grädde alternativt någon gräddersättning baserad på havre eller soja)
peppar
oregano
ris eller pasta

Linda in de frysta kycklingfiléerna i bacon, lägg i ugnssäkert fat och häll på cf/grädde, peppra och smula över lite torkad oregano. Sätt in i ugnen i 1 timme i 200 grader. Kör sista 10 min i 250 grader för att ge fin färg. servera med ris eller pasta (jag väljer pasta).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar