tisdag 3 november 2009

Snabblunch - smoothie med broccoli

Jag har blivit väldigt inspirerad av att läsa om diverse hälsodrinkar och smoothies på bloggen Råsmart. Ganska ofta förekommer broccoli som ingrediens i smoothies vilket jag fram till igår tyckte lät rätt läbbigt. Men jag gillar ju att prova nya saker och igår när jag var förkyld, varken hade någon färdig lunchlåda eller något att tillaga hemma så fick det bli en smoothie till lunch. För att göra den lite mer matig provade jag att ha i broccoli. Det blev faktiskt inte dumt alls. Till och med så bra att jag kan rekommendera det och jag kommer definitivt att göra smoothies med broccoli igen.

Till ett stort glas mixade jag
1,5 dl sojayoghurt
1 ,5 dl apelsinjuice
1, 5 dl små broccolibuketter (frysta som jag tinade lite snabbt i micron)
1 dl frysta blåbär
1 msk vetegroddar
1 tsk sesamfrön
0,5 tsk spirulinapulver

Färgen blev lite läskig men det blev oväntat gott.

2 kommentarer:

  1. Ojoj, broccoli?? Men om du säger det så är det väl ok ;-) Och färgen var inte så hemsk, tur att du hade i blåbär!
    Vet du vad, jag tänkte något liknande igår - jag saknar dig också och hoppas att vi kan ses lite oftare i framtiden. Tillbakaflytt till Bryssel runt februari 2010...
    KRAM!
    PS Jag gillar verkligen din blogg, tänkte göra lite reklam för den imorgon eftersom det är "onsdagsrecept"-dags då

    SvaraRadera
  2. Hej Petra! Tack för dina värmande ord, de behövs en grå och kall novemberdag som denna. Bryssel känns som nästgårds efter din tid på PR :-).Kul att du gillar bloggen! Jag ser fram emot ditt onsdagsrecept och jag hoppas det blir en ny etikett-diskussion, det var väldigt roligt.

    SvaraRadera