onsdag 7 oktober 2009

Hummerfisk - den nyttigare versionen


Dagens middag är ett recept från Arla som jag gör om lite grann för att få en nyttigare version. Istället för crème fraiche och mjölk tar jag 2,5 dl sojagrädde som jag vispar ihop med 1,5 msk hummerfond i en panna. För att få ett lägre GI byter jag ut citronpepparn mot finrivet citronskal från ca en halv citron och kryddar fisken (600g fiskfilé som jag skärt i bitar) med nymalen svartpeppar. Citronskalet vispar jag ner i sojan tillsammans med fonden.

Sedan följer jag Arlas recept och låter såsen koka upp, lägger i fisken, låter allt sjuda under lock 5-6 min, strör över 0,5 dl hackade färska kryddor och serverar med potatis och smörfräst svamp blandat med spenat.

Den här rätten går väldigt snabbt att tillaga men jag brukar ändå förbereda den innan dagishämtningen genom att skala potatisen och lägga den i en kastrull med vatten som jag ställer på spisen, blanda ihop såsen och krydda fisken som jag sedan förvarar i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar