onsdag 28 oktober 2009

Ugnskokt fisk med ruccolasås


Idag körde det ihop sig rejält med matlagningen. Först var jag på en shoppingrunda och köpte diverse pyssel inför namngivningsfesten som äger rum på lördag. Rundan tog alldeles för lång tid och dessutom var det stop i tunnelbanan pga "en olyckshändelse" (jag får obehagliga rysningar när de säger så i högtalaren) så jag hann inte förbereda middagen innan det var dags att hämta V på dagis. När vi kom hem efter lite utelek var jag helt slut, kände mig förkyld (trots att jag inlett min kamp mot förkylningarna :-/) och allmänt tussig, så eftermiddagen slutade med att jag, V och J låg och gosade framför en Pippi-rulle tills A kom hem. A fick fixa middag men missade att morots- och apelsinsåsen skulle lagas. Som tur var hade vi en rest ruccolasås i frysen så det blev fräscht och gott ändå. Till efterrätt blev det hemgjord glasspinne så V var en mycket lycklig liten kille.


Ruccolasås, 4-6 personer
1 dl vatten
0,5 grönsaksbuljongtärning
100 g ruccola
2 dl olivolja
ev salt

Koka upp vatten och buljongtärning. Mixa ruccola, buljong och olivolja. Servera med ugnskokt fisk och kokt potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar