onsdag 7 oktober 2009

Kvällsmacka

Ibland på kvällen blir jag så himla sugen på en Elvismacka (smörstekt toast med mosad banan och jordnötssmör som sägs ha varit Elvis favoritmacka) men en vardagskväll som denna känns det både för omständligt och flottigt att göra en. Som tur är har jag upptäckt och uppskattar tahina (sesampasta). Ett tunt lager (måste vara tunt, annars fastnar tungan i gommen :-)) på ett gott surdegsbröd med skivad banan över stillar verkligen mitt sug. Jag har läst i ett gammalt nummer av iFORM att både banan och tahina dessutom har en positiv inverkan på nattsömnen så - mums och godnatt!

2 kommentarer:

  1. Få se om den här kommentaren kommer med nu då, har kommenterat ett tidigare inlägg men det syntes inte, vet ej varför... hur som helst, kul att följa å läsa bloggen, har redan inspirerats till ett par middagar! Men jag inväntar farmors pannkaksrecept?! Kram å ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Kul att du har inspirerats! Det är det jag vill! Det kommer snart för torsdag blir det pannkakor.

    SvaraRadera