onsdag 7 oktober 2009

Meny vecka 42

Då var det dags för en ny meny att veckohandla till under helgen. Måndagens recept är en smula somrigt men så gott att jag struntar i det. Dessutom är det så vackert väder idag att jag liksom känner sommarens sista kyss. Tisdagens recept är veckans veggo och grymt enkelt. Jag valde det för att väga upp veckans lite krångliga morotsgratäng men också för att det är en riktigt god och fräsch pastarätt. Jag hittade en burk kidneybönor i skåpet så på onsdag blir det chili con carne. Receptet jag tänkte laga efter är från Viktväktarna och riktigt bra. Jag får se om det blir råris till eller om jag ska vara lite klimatsmart och välja potatis istället. Efter en klassiker på torsdag blir det veckans andra fiskmiddag som får välkomna helgen (receptet på fiskwallenbergarna är från Arla.se).

Måndag: Laxbulgur med avokado
Tisdag: Fettucine med squash
Onsdag: Chili con carne
Torsdag: Ärtsoppaåpannkakor
Fredag: Fiskwallenbergare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar