fredag 9 oktober 2009

Fettucine med squash

Jag tycker att det här receptet (från Stora vegetariska kokboken) är otippat gott. Det är väldigt enkelt och snabblagat - perfekt för en stressad småbarnsmamma eller andra personer i farten!


500 g pasta
60 g smör, värm i en tjockbottnad kastrull och tillsätt
2 pressade vitlöksklyftor. Stek 1 min. Tillsätt
500 g riven squash och stek 1-2 min eller tills den är mjuk, rör om då och då. Häll squash-såsen och
1,5 dl riven parmesan ost över pastan och blanda väl

Ibland tycker jag att det har räckt med ca 300 g pasta (receptet är för 4-6 portioner) och man kan likagärna ta t ex tagliatelle.

Nu när jag är mammaledig förbereder jag middagen innan dagishämtning genom att riva squashen, ställa pastakastrull med vatten på spisen, mäta upp pasta och rätt mängd smör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar