torsdag 22 oktober 2009

Hurra, surdegsbröd!


Hurra! Idag har jag bakat mitt första, "riktiga" surdegsbröd! Jag har två andra bloggar att tacka för detta - uppmaningen på Rebecca's kitchen att sätta en surdeg och recept och råd på Pain de Martin. Jag bakade Martin Johanssons kastrullbröd och det blev jättegott. Precis så syrligt och saftigt som jag ville ha det. Färdigheten att göra surdegsgrund måste jag dock förbättra för brödet fick inte riktigt den jäskraft jag hade hoppats på. Men det gör inget! Jag är så lycklig över att jag själv kan baka detta goda och nyttiga superbröd!

Egentligen tycker jag att surdegsbröd kräver för många steg att komma ihåg. Som småbarnsmamma tycker jag att det är mycket i tillvaron att hålla ordning på ändå. Så jag hoppas att jag får upp en så bra rutin att jag håller min surdeg vid liv utan att behöva tänka på det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar