onsdag 23 december 2009

Uppesittarkväll

Vilken härlig uppesittarkväll vi har här hos min svägerska och hennes familj! Den bästa på många år tror jag minsann. Alla barnen sover efter Mozartkule- och pepparkakshuspyssel, skinkan är griljerad, paketen inslagna och lagda under granen, svärmor har rimmat lite, jag har gjort vitlökssill, vi har provsmakat skinkan på min svågers goda surdegsbröd och vi myser i största allmänhet.

Min man gjorde Mozartkulor (och "musslor" och korvar) tillsammans med barnen.

Ett litet snett och vint pepparkakshus som små fingrar dekorerat.

Min svägerska marinerade fikon i Calvados till sina fikonstubbar (görs på samma sätt som Mozartstubbar men med fikon istället för nougat) och en och annan familjemedlem passade på att ta sig en liten stänkare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar